La indefensió i la injustícia

zona blava

Aquesta és la petita història real de la indefensió d’una injustícia.

Aquest estiu vaig anar un dia a Figueres. Hi vaig arribar a l’hora de dinar amb cotxe i vaig aparcar a la zona blava que en aquell moment era de franc precisament perquè era l’hora de dinar. L’àpat es va allargar una mica més del compte i quan vaig tornar al cotxe tenia una multa perquè havia superat el límit de temps. Fins aquí res a dir. Vaig anar a la màquina de la zona blava i vaig pagar 3 euros per anul·lar la multa. A continuació, vaig dipositar el tiquet, conforme havia pagat els 3 euros, dins la màquina, tal com indicava, i vaig donar el tema per conclòs.

Conclòs, però, no ho estava perquè ara fa uns dies vaig rebre un avís que deia que havia de pagar una multa de 60 euros per haver infringit les normes de la zona blava aquell dia d’estiu. La multa també indicava que si m’espavilava a pagar només n’hauria de pagar 30.

He pagat. Per què?   Doncs perquè no tinc cap prova documental del meu pagament. Perquè un cop anul·lada la multa, s’ha de dipositar el tiquet dins la màquina. I sense proves vaig pensar que per no pagar 30 euros -33 si hi sumem l’anul·lació de la multa- n’acabaria pagant 60 -63 si hi sumem l’anul·lació.

He pagat perquè no vull que el pagament d’aquesta zona blava es converteixi en un calvari sense atenuants que  l’experiència indica que podria acabar en un embargament del compte.

PD. Vaig anar a pagar la multa a Catalunya Caixa i em van dir que havia d’anar a la Caixa. Resulta que a més de multar-me injustament trien el lloc on haig d’anar a pagar. I així, havent cedit, s’acaba la petita història real d’una indefensió. I espero que aquest final sigui el final, final. Vull dir que només faltaria que ara arribés una altra carta…

3 comentaris

Filed under Actualitat

3 responses to “La indefensió i la injustícia

  1. un amic

    És la queixa típica. Però ja sap que pots recorrer? Tú que ets d’escriptura fàcil segur que exposaràs els arguments de forma inapel·lable.

  2. un amic

    Dius que et vas retardar “una mica”. Una mica és molt indefinit. La durada de l’excès està fixada a l’avís. Que no tens el tiquet inicial i el tiquet del pagament dels 3 euros? Allà hi figuren els temps exactes.
    Si tens raó has de donar exemple i recòrrer, recòrrer i recòrre!!
    Ja ens explicaràs com acaba.

Deixa un comentari

