#Socialholic

Si no us interessa el màrqueting ni el 2.0 aquest no és el vostre llibre. #Socialholic és un llibre adreçat a  persones interessades en el 2.0 i en el màrqueting. És una bona eina tant per a neòfits com per a persones que han fet estudis en xarxes socials i en màrqueting perquè ajuda a refrescar coneixements.

Aquest llibre té un fonament que és l’agència Territorio Creativo. A partir d’aquí els autors, Fernando Polo i Juan Luis Polo, adopten una actitud molt 2.0 que és la de la generositat de compartir el coneixement. Si en la quotidianitat fora de les noves tecnologies compartíssim tant el coneixement com ho fem a les xarxes socials o amb un llibre com aquest, segurament el món aniria millor.

La primera cosa que sorprèn del llibre és el títol. Què és un socialholic? Un socialholic és un “malalt” de l’actualitat, de les noves tecnologies, el que prova tots els apps. Un #socialholic és el que t’ajuda quan tens un problema i no saps com acaba de funcionar una aplicació. És el generós que troba un article interessant i el comparteix. És el que està al dia de tot. És el que no té vergonya de res del que penja al facebook o al twitter perquè és transparent i no té res a amagar. Llegint el llibre arribo a la conclusió que un socialholic som molts dels lectors d’aquest post i que d’aquí a cinc anys o potser abans d’aquí a dos o tres hi haurà molts socialholics que estaran fascinats per aquest món perquè no hauran tingut por d’experimentar i de provar i hauran difòs la bona nova entre els seus amics i familiars.

El llibre evidencia que ràpid que van les xarxes socials i que ràpid que el màrqueting s’adapta a elles -ràpid encara que amb reticències per part de molts professionals del sector-.  En el llibre veiem com moltes vegades amb una sabata, una espardenya i imaginació es poden fer campanyes interessants i, sobretot, com tot el que sembla improvitzat a les xarxes i en el màrqueting no ho és. No ho és com tampoc ho són els concerts tot i que ho semblin. Darrera de qualsevol campanya on line hi ha una estratègia pensada i treballada.

Amb aquest llibre he jugat a un joc que de tant en tant practico. És aquell d’aplicar un sol nom o un sol adjectiu, el primer que et ve al cap, el primer que associes a una persona o projecte. En el cas de #socialholics, el nom és passió. Jugueu i disfruteu.

Advertisements

3 comentaris

Filed under Comunicació, La meva biblioteca

3 responses to “#Socialholic

  1. Buscava un llibre com aquest. Molt interessant. Sens dubte serà la meva propera adquisició.

  2. Lorenzo Buitrago

    Bon dia Laura,

    jo l’estic llegint i que vols que et digui, no termina d’ enganxarme!!!
    Realment bona la descripcio de lo que es un #socialholic.
    Salut
    Lorenzo Buitrago

  3. Hola Laura ¿que tal? Compré el libro hará un mes, en la misma presentación que hicieron los hnos. Polo en Barcelona. Admiro a los autores, “envidio” lo que han hecho (pasar de una agencia que agonizaba a tener un referente, quizá el mas potente, en el panorama actual de los Social Media), los #TCTalks, el blog de Territorio creativo, los Heroes del Social Media… todo lo que hacen me parece de 10, pero este libro, oh sorpresa, no me ha acabado de gustar. Quizá ha sido por el juego de las expectativas, y de tanto esperar, pues eso. En cambio Conecta!, de nuestro profe en INESDI Pepe Tomé, todo lo contrario. Siempre que lo veía en las librerías lo cogía, hojeaba y al final pensaba: “no, no veo que me vaya a aportar más de lo que hizo en clase”. Suerte que un día cambié de opinión 😉 Te lo recomiendo. Un abrazo, sigue así y espero verte pronto. J

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s