Els guardians del missatge

toni aira

Sobre  Els guardians del missatge de Toni Aira haig de confessar que ja vaig tenir aquest llibre a les mans fa mesos. No el vaig comprar llavors perquè estava escrit en castellà. Com que em moria de ganes de llegir-lo, des de la mateixa llibreria vaig enviar un tweet a l’autor demanant si hi hauria edició en català. Les xarxes socials permeten connectar amb tothom. Amablement, Toni Aira va respondre ràpid i afirmativament. Així que vaig tornar a deixar el llibre  a la pila i no vaig pensar-hi més fins que l’altre dia el vaig tenir a les mans en català a la llibreria Laie de Barcelona. 

Els guardians del missatge és un llibre interessant per a qualsevol lector de diaris o amants del màrqueting polític. És un llibre que dedica tota una primera part a explicar com s’organitza un gabinet en un govern i una segona part a explicar com estan muntats diferents gabinets pel món. De gabinets no n’hi ha dos d’iguals. Si cada família ja és un món no vulguin imaginar-se el que és governar un país. Les persones que formen un gabinet són persones normalment brillants, amb molta personalitat. De vegades s’assemblen al seu cap i l’imiten i, de vegades, fins i tot li roben protagonisme. Tot això que explica Toni Aira és profundament llaminer.

Qui fa què en els gabinets dels grans? O sigui de l’Àngela Merkel o de David Cameron, per posar dos exemples. Amb qui són amics, amb qui no ho són, a qui tenen confiança i a qui no. Com cauen els assessors que es passen de llestos o que són massa llestos. Aquí Aira s’ha estalviat més d’un exemple català que hauria estat molt bé.

Els guardians del missatge no us robaran temps. Cent planes. Lletra grossa. Fàcil de llegir. Bàsic per saber qui és qui i qui fa què i acabar dinamitzant un sopar d’amics amb anècdotes per sucar-hi pa.

Deixa un comentari

Filed under Actualitat, La meva biblioteca

Deixa un comentari

