¿Y Google, cómo lo haría?

socialmedia

 

Y Google, ¿cómo lo haría?” del periodista Jeff Jarvis és un gran llibre. S’ha acabat l’immobilisme, l’excusar-nos amb allò de que som uns humils ciutadans que no podem fer res davant les injustícies.

Ens podem revelar davant els que ens fan passar gat per llebre. Y Google, ¿como lo haría? posa  el ciutadà en un lloc central perquè amb les noves tecnologies i les xarxes socials les coses han canviat. El ciutadà, el client pot emetre la seva opinió i la pot fer arribar a molta gent. Això li dóna poder. Ja no necessita els mitjans de comunicació per donar a conèixer les seves opinions. Les seves opinions són importants i les comparteix amb els seus amics i coneguts. Les marques han d’adaptar-se a les voluntats dels clients i si ho fan malament, internet en va ple i això repercuteix en les vendes perquè molts clients abans de comprar s’informen. O sigui, fan un google.

En general, aquest és un llibre que fa volar la imaginació partint de la base de com actuaria google si fos un restaurant, una botiga o un concessionari de cotxes. Posi el lector l’exemple que vulgui.

Jeff Jarvis parteix de la base que Google té tantes dades nostres que segmenta perfectament els diferents tipus de públics i necessitats que puguem tenir. El llibre ens deixa clar que Google és un amant de les dades. Tot ho comptabilitza. A can Google ningú es mou per sensacions ni per olfacte.

Jarvis té una visió positiva de Google. Hi ha veus que es queixen del poder de la companyia, de tot el que pot fer i sap de nosaltres. Jarvis, en canvi, parteix de la base que hem d’aprofitar el servei que Google posa al nostre abast gratuïtament i lloa la política d’empresa que fa que obtingui guanys per la porta lateral i no cobrant-nos per donar-nos serveis com el Google Calendar o el Google Reader, per posar dos exemples.

Lliçons del llibre. Qui no surt al Google no existeix. Google i els ciutadans ens necessitem mútuament. Google fa negoci amb les nostres dades perquè sap tot el que fem. Nosaltres tenim molts serveis gratuïts que ens ofereix Google. Una altra lliçó és l’elevada especialització. Jarvis ens recomana que ens especialitzem i siguem els millors amb el que sabem fer, la resta ens aconsella que ho enllacem.

Aquest és un llibre molt interessant, ple de curiositats i apte per a tots els públics. Jeff Jarvis és una màquina de crear emprenedors. Ja ho veureu, llegiu el llibre i us veureu muntant una empresa que imiti Google.

Advertisements

Deixa un comentari

Filed under Comunicació, La meva biblioteca

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s