Reportero

Reportero de David Remnick

Reportero de David Remnick

Reportero” de David Remnick és una espècie d’homenots que van des de Bruce Springsteen fins a Don de Lillo passant per Putin o Netanyahu. Es tracta de perfils més o menys profunds publicats pel director de la revista New Yorker i tenen en comú que tots estan molt ben escrits i resulten interessantíssims.

Mai m’han interessat els llibres que són reculls d’articles ja publicats prèviament  i “Reportero” és l’excepció que confirma la regla. De “Reportero” em va interessar el format: retrats molt ben escrits de personatges coneguts i em va fer gràcia que fossin perfils tant i tant diferents. Des d’Al Gore després de perdre les eleccions, fins Tony Blair en la seva última campanya electoral passant per Philip Roth o Amos Oz. El que passa amb aquests llibres és que inevitablement hi ha capítols que t’agraden més o menys en funció de si t’interessa més o menys el personatge. D’aquest llibre haig de dir que tots els personatges estan pintats de manera interessant. Remnick explica algunes anècdotes que haurien de fer avergonyir més d’un dels retratats. Confesso que he disfrutat amb les pinzellades d’Al Gore i de Blair, que les rareses de Philip Roth m’han fet pensar i que m’ha sorprès tot l’esforç i dedicació de Bruce Springsteen. Lamento que el periodista no hagi entrat més en la figura de Putin però he disfrutat molt amb la Katharine Graham. Si hagués de triar un sol relat de Remnick triaria el de l’editora del Washington Post. No us perdeu el llibre i no ho dic només jo, la crítica.  que rep és el somni de tots els escriptors.

Deixa un comentari

Filed under La meva biblioteca

Deixa un comentari

