La dama de blanc

La dama de blanc de Wilkie Collins

La dama de blanc de Wilkie Collins

La dama de blanc de Wilkie Collins és una novel·la d’intriga que avui amb les noves tecnologies i les proves d’ADN no existiria però que com que és del segle XIX no només existeix sinó que atrapa. Aquesta història d’amor ens transporta als paisatges anglesos. Si us agrada Jane Austen,  Wilkie Collins també us agradarà.

Vaig descobrir aquest llibre a través de Nora Ephron autora de “El cuello no engaña“. Diu Ephron que aquesta novel·la la és una de les seves preferides i com que diu que també li agrada Jane Austen, vaig pensar que segurament amb Wilkie Collins passaria una bona estona. No em vaig equivocar. Podeu trobar La dama de blanc editada per Columna en català i ja us avanço que és una novel·la que comença plàcidament i que a poc a poc la intriga va creixent més i més fins a fer-se insuportable i no poder parar de llegir. Les protagonistes són dues germanes, la Laura i la Maryan, un professor de dibuix, i dos homes més dolents que la pesta que són el compte Fosco i sir Percibal. Entre aquests personatges i algun altre hi ha una història d’amor de rerefons però no tot és bonic. La cobdícia, l’enveja, la revenja, la perfídia més absoluta hi són presents mentre que l’amistat i la lleialtat més pura i desinteressada també hi són. El millor i el pitjor de l’espècie humana en una història de les d’abans que m’ha fet passar una molt bona estona.

Deixa un comentari

Filed under La meva biblioteca

Deixa un comentari

