Pablo Escobar, mi padre

Pablo Escobar, mi padre. Radiografía intima del narco más famoso de todos los tiempos

Pablo Escobar, mi padre. 

Pablo Escobar, mi padre” escrit pel seu fill Juan Pablo Escobar, és un repàs per la vida del narco més conegut de tots els temps. M’he decidit a llegir aquesta biografia després de veure i enganxar-me a la sèrie “Narcos“, que igual com el llibre us recomano .

Fa pocs mesos vaig veure la sèrie Narcos i la figura de Pablo Escobar em va fascinar. Així que quan vaig veure el llibre escrit pel fill del narcotraficant no ho vaig dubtar ni un minut i em vaig abocar a la seva lectura. El fill fa una mirada crítica al pare. Comença a mig gas explicant les misèries de les lluites per diners entre la família de Pablo Escobar un cop desaparegut. Continua després amb els pactes als quals els fills i la dona d’Escobar van haver d’arribar amb els altres narcotraficants per salvar la pell i no ser assassinats. L’autor del llibre, la seva mare i la seva germana van haver de fugir de Colòmbia un cop mort Pablo Escobar i començar de zero amb identitats noves des d’Argentina.

L’home que diuen que va tenir més diners que l’Estat va acabar sol i encara avui, segons el seu fill, no està clar si el van matar o es va suicidar per no deixar-se capturar viu.  El centre del llibre  és la vida novel·lesca del càp del càrtel de Medellín. Un home, fill d’una mestra de poble, d’una família molt humil, que primer amb petits robatoris i després elaborant i transportant cocaina es va fer milionari. “Jo he elegit ser un bandid però d’altres durant el dia van amb corbata i a les nits es posen la caputxa” diu un dia Escobar al seu fill en relació amb la guerra bruta d’estat. El llibre està farcit d’anècdotes i d’històries que fan somriure i que esgarrifen com la construcció de centenars de pisos pels més pobres de Colòmbia pagats amb diners del narcotràfic, o el seu fugaç pas per la política.

“Preferim una tomba a Colòmbia que una cel·la de presó a Estats Units” va ser el lema dels extraditables,  que Escobar també va liderar. Els seus pactes amb l’M-19, la vida familiar i el seu final a la Catedral, la presó que va construir per ell i els seus amics, són altres dels aspectes que trobareu al llibre. Llums i ombres per un personatge que avui té rutes turístiques de quatre dies a Colòmbia.

Anuncis

Deixa un comentari

Filed under La meva biblioteca

Deixa un comentari

